Min åsikt om invandrare och allt det dära..

5kommentarer

Jag har inget emot invandringen så, som jag nämnde för någon dag sen så don't hate me. Om ni inte vill veta vad jag tycker, läs inte, ok? :) Men ialf, det som inte är okej är att vi måste alltid rätta oss efter dom och dom aldrig till oss? Blir så jävla fel, dom skulle ju ALDRIG ge oss pengar, eller ens respektera oss det minsta om vi kom till deras land, om man nu kan kalla det för det? ;) JAG tycker att sverigedemokraterna har rätt på vissa sätt, och nästa val så kommer jag rösta på dom, just saying. Alla kan hålla med om att det har blivit för mycket, ibland känns det som det är mer invandrare än svenskar som bor i Sverige?! Hälften är ju typ invandrare, right? Men de tar våra jobb, våra pengar från sos, a ni fattar? Sen vet jag att det kan vara svårt att få jobb här när man är invandrare och de har flytt ifrån deras land för att känna trygghet och måste ha hjälp av sos, Men nu kommer jag till det VÄRSTA... Vi kan ge massa pengar till alla invandrare i månaden som inte ens är svenska, men inte fan kan vi ge pengar till alla RIKTIGA svenskar som behvöver, uteliggare, dom som fått sparken osvosv. Det stör jag mig jävligt mycket på, fyfan säger jag bara, så jävla ruttet! Svenskarnas pengar=Svenskarna som ha dom.


Staten själ våra pengar - för att ge invandrarna

 

Men bara för att klargöra det lite, Utlänningarna som redan bor här och invandrare är inte samma sak, enligt mig ialf..? sååå, aa har ingentlig alls emot dom som redan bor här (alltså har bott här läänge)


Aah, skulle kunna sitta och skriva i år om hur jag känner in för detta, men det pallar jag inte haha. Nu vet ni ialf lite kort om jag vad jag tycker om allt iallafall.. Så jävla fel!!
Känns som jag kommer få typ massa efter mig nu? blir faktist lite rädd, men man måste faktist få stå för vad man tycker. Om ni inte gillar det, läs inte! Puss

 

5 kommentarer

Anonym

07 Mar 2012 20:23

Hur många invandrare arbetar inte och betalar skatt TILL staten? Sen vill väl inte ens de flesta invandrare flytta till Sverige men är tvugna för det inte kan stanna i sitt land. Vill du då att vi ska ta emot dom som andra klassens medborgare?

malin johansson

07 Mar 2012 20:34

jodå, det finns säkert en hel del! Men jag syftar mera på dom som inte gör det.

Nä, men om dom inte vill flytta till Sverige kan dom väll flytta till ett annat land isåfall.

Inte så jag menar, menar bara att det är jävligt orättvisst att vi kan ge VISSA invandrare 8000 kr i månaden , sen gör dom endon ingenting för att förtjäna dom. Medans vi inte ens kan ge fattiga svenskar lite pengar, så jag menar.

Anonym

07 Mar 2012 20:49

Fast alla får ju bidrag, varför skulle inte invandrare då få bidrag?De bidrar ju minst lika mycket till välfärden. Sen att invandrare "snor" jobben är exakt likadan propaganda som nazisterna använde i 30talets Tyskland. Du kan ju tänka själv hur många invandrare som faktiskt skapar jobb. Men du kanske vill att bara svenskar ska ha med Sverige och göra så vi inte kan få några alls investeringar ifrån utlandet.Det skulle vara jättebra för den svenska ekonomin

malin johansson

07 Mar 2012 21:01

jo, men inte 8000? Jag menar inte att vara rasistist på ngt sätt, för är inte rasist. Tycker bara synd om alla svenskar som inte ens kan få ett jobb i sitt eget land när invandrarna kan det, lite orättvisst sådära. & jag är verkligen inte någon nazist.

jo visst kan dom göra det, det sa jag aldrig. Men det är fortfarande svenskarnas pengar som dom tar.

Diskussion

07 Mar 2012 21:59

Alltså, du dumförklarar dig själv bara. Snälla lägg ner diskussionen om invandrare och snacket om att rösta på SD, du vet ju inte ens vad dom står för FÖRUTOM invandringen?



Sen tror jag nog att du skulle bli accepterad om du flyttade till Spanien och sökte jobb därmed, för kom ihåg, dom är också invandrare precis som vilken asiat, arab eller afrikan som helst...

Kommentera

Publiceras ej